Books Download LICIK Free Online

Identify Out Of Books LICIK

Title:LICIK
Author:Sham Hashim
Book Format:Paperback
Book Edition:Special Edition
Pages:Pages: 272 pages
Published:April 2012 by Buku Fixi
Categories:Fiction. Novels
Books Download LICIK  Free Online
LICIK Paperback | Pages: 272 pages
Rating: 3.87 | 499 Users | 77 Reviews

Narration Supposing Books LICIK

Dari usia yang muda, Fira diajar oleh ayahnya Alias untuk menjadi con artist yang sempurna. Dari Skim Cepat Kaya ke skim melarikan wang hantaran, semuanya disapu. Namun kemewahan dua anak beranak ini tergugat apabila seseorang muncul untuk membalas dendam. Mereka terpaksa lari dan bersembunyi.

Peristiwa hitam yang berlaku merubah Fira menjadi seorang yang kejam. Dia kembali ke ibu kota untuk memulakan langkah baru namun bertemu pula dengan Sadik, si penipu kacak.

Bersama Sadik sebagai mastermind - dan juga kekasih - Fira mencipta dunia baru yang serba mewah tetapi berbahaya. Ketika satu persatu mangsa tertipu, ada sesuatu yang mengintai si LICIK yang jelita itu. Apakah penipuan Fira akan bertemu pengakhiran?

Itemize Books Toward LICIK

Edition Language: Malay URL http://fixi.com.my/


Rating Out Of Books LICIK
Ratings: 3.87 From 499 Users | 77 Reviews

Evaluation Out Of Books LICIK
I don't really favor this book that much. Hampir sebulan aku ambil masa untuk habiskan satu buku. Kadang aku cuma baca sepuluh baris sebelum mula bosan dan tutup buku. Entah kenapa jalan ceritanya aku rasa sama saja. Cari mangsa- tipu- ambil wang- lari- cari mangsa- tipu- ambil wang- lari- begitulah hingga ke hampir hujung. Itupun di hujung-hujung endingnya dibuat tergesa- sama seperti agakkan aku. Mudah sangat. And the only thing yang benar-benar tarik minat aku tentang novel ini- the prolog.

assalamualaikum wbt.buat pertama kalinya membaca buku terbitan fixi.pernah dahulu saya skeptik dengan karya terbitan fixi kerana penceritaan kawan saya bahawa mereka menggunakan bahasa yang bukan formal,kasar dan dalam short form.saya mendapat buku ini percuma daripada big bad wolf dan terpaksalah saya membacanya pada masa senggang saya.secara kesimpulannya plot penceritaan licik amat hebat,tabik spring kepada penulisnya,namun saya kurang gemar dengan gaya bahasanya yang kasar,unsur-unsur yang

Pengajaran paling besar lepas baca buku ni tentu sekali jangan mudah terpedaya. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me bak kata omputih.Saya harapkan kisah ibarat Robin Hood untuk justify kenapa watak utama perlu menipu. Tapi yakin pasti takkan dapat sebab ini bukan kisah Robin Hood yang mencuri dari si kaya untuk membantu si miskin. Ini kisah penipu yang sanggup menipu si miskin asalkan dia kekal kaya.Pengajaran kedua yang ada ialah lelaki mudah terpedaya dengan perempuan ibarat

sebab saya tahu buku ni berasal dari skrip drama (or was it movie?) jadi saya rasa teringin sangat nak tengok Licik dalam tv. Siapa yang bakal diambil sebagai Fira, Sadik, Khairi, Alias. All in all it was a good try. nice book. :)

Pendapat saya :1. Terlalu banyak 'kes' kelicikan yang diketengahkan. Rasanya lebih baik jika penulis hanya mengenengahkan hanya satu atau dua sahaja kisah yang saling berkait tentang kelicikan Fira dan konco-konconya itu. Dan berikan fokus kepada 'satu atau dua' kisah itu sahaja sudah memadai.2. Mengapa hanya pada bahagian akhir sahaja kelicikan Fira diatasi oleh pihak lain? Kes2 kelicikan Fira yang lain dilihat terlalu mudah untuk berjaya. Senang-senang saje mangsa-mangsanya ditipu. 3. Saya

1. Beberapa kali berlaku kesilapan nama watak Alias pada watak-watak lain di dalam ini.2. Aku cuma salah seorang yang menggemari penulisan "Show, don't tell." tetapi buku ini lebih kepada "Tell, don't show." yang menyebabkan ia lebih mirip kepada teks(bagi saya lah).3. It was ok. It's quite good untuk novel pertama. Kudos.

alau mahu belajar dari buku ni, sila la sedar bahawa sesetan mana kau pun,confirm akan jumpa setan pangkat lagi tinggi. Juga, jangan fikir bila kau kat atas,selamanya kau di atas.

0 Comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.